Ik besef mij nu eigenlijk dat als we uiteindelijk Bruticus hebben, we dus 2 deluxes, 2 voyagers en een commander hebben gekocht. Oftewel, we hebben dan er evenveel aan uitgegeven als aan Devastator. Dan mag Bruticus wel een beetje kwaliteit bieden. Dus nu we voyager geld moeten neerleggen voor Brawl, mag Brawl wel eens laten zien of hij waar voor je geld biedt.
Met Scrapper van de Constucticons kregen we een voyager die nauwelijks zijn voyager budget waard was. Het figuur zat vol met holtes, had geen geweldige gewrichten en eigenlijk betaalde je vooral voor Devastator zijn enkelgewricht. Ik was dus bang dat Brawl ook zoiets zou worden, maar in plaats daarvan maakt hij juist heel veel goed. Zo goed, dat zijn voyager prijskaartje opeens aanvoelt als een koopje.
Brawl is namelijk van alle kanten goed opgevuld, en zit vol met onderdelen, luikjes en uitflipdingetjes om hem nog meer bulk te geven. En Brawl is echt een figuur dat gewoon hard hoort te gaan op bulk. Tegelijkertijd krijg je ook nog eens vlinderschanieren in zijn schouders er bij, een turret die alle kanten op kan én nog een mooi enkelschaniertje voor Bruticus.
En naast zijn pistool en kanon krijg je nog twee extra grote kanonnen, die aardig veel opties bieden hoe je ze gebruikt. Ik zeg aardig, want het is eigenlijk weer jammer dat ze niet 90 graden kunnen draaien zodat je beter aan de turret kan bevestigen, en ik snap niet hoe de instructies bedoelen dat je ze in de benen moet pluggen. Maar het is al fijn dat ze er bij zijn.
En laten we nog even de Combiner Wars deluxe Brawl er bij pakken, en even kijken hoe een Deluxe budget dit figuur dwars kon zitten. Want Brawl was toen de allerslechtste mold van alle deluxe figuren, met een middel dat niet wilde opvouwen, lullige balljoint ellebogen en een compleet holle rotzooi. Je snapt nu waarom Brawl een voyager budget nodig had.
Ga je Brawl transformeren, dan zie je helemaal waar de centen zijn gebleven. Hij bestaat uit zoveel onderdelen, zeker in de rupsbanden, dat je bijna het gevoel krijgt alsof je een leader class aan het transformeren bent. En je eindigt dus met een schitterend tankje.
En tja, ik zeg tankje, want hij transformeert al zijn bulk zo goed, dat hij qua formaat toch dichter in de buurt van een deluxe tank als Quake en Brunt dan een voyager als Bludgeon. Maar dan wel een tankje dat aan alle kanten goed is opgevuld, afgezien van een groot gat waar zijn hoofd hoort te zitten. Alsof het sinds de 2007 film een traditie is voor Brawl toys om daar een gat te hebben.
En ik had er in de Blastoff review uit den treure over, maar de Combaticons vormen nu al een uitstekend team, terwijl we Swindle en Onslaught nog er bij moeten krijgen. Nu was ik al heel erg blij van de combiners die we tot nu toe hebben gekregen, maar je merkt nu vooral dat Hasbro's Transformers team dit jaar een combiner minder hoefde te maken. Nu krijgen ze tenminste de liefde en aandacht die ze nodig hadden.
Dus het begint inmiddels saai te worden, maar Brawl krijgt ook een 8 van mij. De Combaticons staan met kop en schouders tot nu toe boven andere combiner teams, terwijl ze toch tegelijkertijd een robot, een ledemaat en een voertuig moeten zijn. En dat nog eens in een team zonder repaints er tussen.